Az IP alapú hanghívások technológiája egyre nagyobb teret hódít meg, ami szinte már visszafordíthatatlannak tűnik.
Ahogy a telefonközpont esetében, úgy az IP alközpont kifogástalan működéséhez is optimális minőségű internet kiépítésre van szükség, azonban a szolgáltatás telepítése előtt célszerű figyelembe venni, hogy az új rendszer a régi melyik elemével tud majd megfelelően üzemelni, lehetővé téve ezzel is a költségkímélő beüzemelést.
Az iroda infrastruktúrájának megfelelően telepített IP alközpont üzemeltetése, valamint karbantartása várhatóan kedvezőbb lesz a hagyományos megoldáshoz képest, mivel a hanghívások ezentúl az informatikai hálózat elemekeiként funkcionálnak tovább, így a kezelésük is egyszerűbbé válik, csökkentve ezzel az informatikusok elfoglaltságát.
A hacsatel.hu oldal megtalálható IP alközpont mindegyike a 4 db IP fővonal hívásának fogadása mellett, 8 IP mellékvonallal, 4 analóg és 4 digitális mellékkel van kialakítva, de ez a meghatározott mennyiségig tovább bővíthető. Az ilyes stabil rendszerfelépítés hatalmas terhet vesz le a cégvezető válláról.